Salduvės progimnazija
K. Kalinausko g. 19,
Šiauliai LT 76281
Tel. (8 41) 433 861
Direktorius, raštinė
(8 41) 437 553
Vyr. buhalteris
salduves@salduve.lt

Ugdomasis projektas  „Aš – europietis“

Pradžia / Nuotraukų galerija / 2019-2020 m.m. / Ugdomasis projektas  „Aš – europietis“

2019-09-25

„Aš – europietis“ I tema „Senasis žemynas – Europa“

Ugdomojo projekto „Aš – europietis“ I temos „Senasis žemynas – Europa“ veiklos
Salduviečiai senąjį žemyną – Europą nagrinėjo įvairiomis formomis: klausėsi žmonių nuomonių apie Europą, ieškojo Europos ženklų įvairiuose informacijos šaltiniuose, vyko į edukacijas, žymėjo savo viešnagių Europoje žemėlapį, kūrė konkursui UP logotipą.
Džiaugiamės mokinių ir klasės auklėtojų išradingumu, neformaliojo ugdymo organizatorės Vestinos Lapeikienės pagalba bei visiems dėkojame už puikias Europos ženklų paieškas!
UP darbo grupė – Laima Čmilienė, Audronė Sindriūnienė, Jolanta Jankauskienė, Edita Adomavičienė, Daiva Rozgaitė – Udrienė, Deividas Baranauskas

1a

UP „Aš – europietis“ I temos „Europa – senasis žemynas“veiklas 1a klasės mokinukai pradėjo viktorina apie žinomiausias Europos valstybes. Smagu buvo sužinoti, kaip žmonės sveikinasi šiose šalyse, kokios žymiausios ir lankomiausios jose vietos. Ypač visiems patiko „Rūtos“ Šokolado muziejuje, nes bilietas į muziejų buvo labai skanus. Dabar visi žinosime šokolado istoriją, ir kaip jis atkeliavo į Europą.

1b

1b klasėje rytas prasidėjo nuo filmuko apie Europą žiūrėjimu. Po filmo aptarimo, kiekvienas mokinys spalvino vėliavas. Surengėme nuspalvintų Europos vėliavų parodėlę. Edukacinis užsiėmimas vyko UAB ,,Rūta“ Šokolado muziejuje. Mokiniai susipažino su šokolado atsiradimo istorija, sužinojo, kaip šokoladą gamino majai ir actekai, kaip šokoladas ir jo vartojimo tradicijos keitėsi bėgant amžiams. Žiūrėjo filmuką apie šokolado gamybą.

1c

1c klasės mokiniai lankėsi Šiaulių jaunųjų gamtininkų centre. Vyko edukacinis užsiėmimas,, Kaip prižiūrėti savo augintinį“.

2a

2a klasės mokiniai lankėsi Stasio Gliaudžio gamtos muziejuje. Šioje edukacinėje pamokoje susipažino su gyvūnijos sistema ir jos įvairove. Grįžę susipažino  su Europos Sąjunga, žiūrėjo filmuką ,,ES šalys“, piešė šalių vėliavas, atsakinėjo  į viktorinos klausimus ,,Kiek žinai apie ES“, atliko refleksiją.

2b

2 b klasės mokiniai aiškinosi, kokioje planetoje, kokiame žemyne, kokioje šalyje gyvena. Ieškojo jų gaublyje ir žemėlapyje. Aiškinosi, kodėl Europa vadinama senuoju žemynu. Skaičiavo, kiek šalių čia yra šiuo metu, prisiminė kokiose patys lankėsi, bei spalvino jų vėliavas.

2c

2c klasės mokiniai susipažino su Europos valstybėmis. Susiskirstę į grupes po 5,  atliko projektą ,,Europos valstybių vėliavos“. Žymėjo žemėlapyje aplankytas Europos šalis. Vėliau mokiniai aplankė gamtininkų centrą, kur susipažino su gyvūnais, atkeliavusiais iš kitų Europos šalių.

 3a, 3c

Ugdomojo projekto ,,Aš – europietis“ I temos ,,Senasis žemynas – Europa“ veiklą 3a,3c  klasių  mokiniai pradėjo Šiaulių geležinkelio muziejuje. Sužinojo apie Lietuvos geležinkelio istoriją siekiančią 150 metų, pamatė senuosius garvežius bei kitą techniką, naudojamą geležinkelio stotyse. Sugrįžę į klasę kalbėjo apie senąjį žemyną – Europą, susiskirstę komandomis atliko užduotis, žymėjo savo viešnagių Europoje žemėlapį.

3b

3b klasės mokiniai ugdomojo projekto dieną dalyvavo  viktorinoje „Europos šalys“ (geografinė padėtis, vėliavos, sostinės, įžymios vietos). Vaikai pasakojo, kokiose Europos šalyse jie yra buvę, ką matę. Minėtas šalis vėliavėlėmis pažymėjo Europos žemyno žemėlapyje. Vėliau vykome į „Šaltinėlio bibliotekos parodą „Ką Šiauliai davė pasauliui?“. Susipažinome su Šiauliuose gimusiais įžymiais žmonėmis, jų darbais, dabartine gyvenamąja vieta. Praplėtėme akiratį, sužinojome daug naujų dalykų.

4a, 4b, 4c

4a, 4b ir 4c klasių mokinių UP „Aš – europietis“ 1 tema „Europa – senasis žemynas“ veiklos vyko ŠU botanikos sode. Ketvirtokai, dirbdami grupėse, tapo augalų detektyvais. Mokėsi naudotis žemėlapiu, planu, surasti ir apibūdinti paskirtą Europoje augantį augalą. Mokiniai grįžo į klasę įgiję praktinių gamtamokslinių žinių bei gebėjimų, linksmai ir prasmingai praleidę laiką.

5a, 5b

Š.m. rugsėjo 25 d. penktų klasių mokiniai  linksmai ir su entuziazmu atliko pirmąsias ugdomojo projekto užduotis. 5a ir 5b klasės mokiniai pirmą pamoką, peržiūrėję filmą apie Europą, rinko klaidingus faktus  ir diskutuodami juos taisė. Po to abi klasės draugiškai išėjo į „Polifonijos“ koncertų salę, kur visi penktokai klausėsi choro atliekamos senovės muzikos ir pasakojimų apie Europos muziką. Po renginio „Polifonijoje“ mokiniai vėl grįžo į mokyklą, kur tęsė darbą: rinko Europos geografinius, istorinius ir kultūrinius ženklus, rašė refleksiją, dalinosi įspūdžiais iš kelionių, pildė AUGU knygeles. Atlikę užduotis klasėje  su džiaugsmu pažymėjo aplankytas vietas Europos žemėlapyje.

5c

5 c klasės mokiniai vyko į Polifoniją, kur klausėsi choro atliekamų dainų. Dainos buvo itališkos, bet daugiausiai lietuviškos. Mums patiko paskutinė daina, kai girdėjosi gyvūnų garsai. Pėdinome iki renginio nemažai žingsnių. Prieš atvykstant į Polifoniją klasėje atlikome užduotis grupėse apie Europą. Žiūrėjome laidą apie Europą. Sužinojome, kad ne visi žmonės daug žino apie ją. Po to turėjome nuspalvinti emblemą su Europa ir žemėlapyje I – ame aukšte pažymėti vietą, kur jau esame buvę.  Buvo labai smagi ir įdomi diena….

6a

6a klasės mokiniai lankėsi išmaniosios mokyklos edukacijoje ,,Pablo Pikaso“ kitu kampu. Edukacijos metu mokiniai susipažino su vienu žymiausiu XX a. Europos kūrėju ir dailininku Pablo Pikaso, jo kūryba. Mokiniai dekoravo lėkštes bandydami atkartoti šio dailininko kūrybai būdingus elementus. Taip pat šeštokai žiūrėjo video reportažą, kuriame buvo tikrinamos lietuvių žinios apie Europos žemyną.

6b

6b klasės mokiniai susipažino su telefonų atsiradimo istorija buvusioje Šiaulių miesto iždinėje, kur įsikūręs unikalus Telefonijos muziejus. Mokiniai žavėjosi įspūdinga senovinių telefonų kolekcija iš viso pasaulio, susipažino su, jau išnykusia, telefonistės profesija. Daugiausiai emocijų sukėlė tradicinė raudona angliška telefono būdelė su įrengtu 1950-ųjų metų amerikietiško stiliaus telefonu, nes iš šio telefono mokiniai galėjo paskambinti savo tėvams bei klasės draugams.

6c

Rugsėjo 25 d. 6 c mokiniai dalyvavo Ugdomojo projekto „Aš europietis“ I-osios temos veiklose. Kalbėdami apie Europos šalis, kuriose yra lankęsi, šeštokai įvardijo klasės draugams labiausiai juos sužavėjusius dalykus, pavyzdžiui: mašinų gamyklą Vokietijoje, gamtos grožį Kroatijoje, miestų didybę Ispanijoje ir kt. Žiūrėdami „Klausimėlio“ laidą vaikai ieškojo klaidingų faktų apie Europą, džiaugėsi žinantys daugiau, nei laidoję filmavęsi žmonės. Kūrybiškumą ugdė spalvindami Europos žemėlapį. Labiausiai šeštokams tądien patiko išvyka į Chaimo Frenkelio vilą, kur dalyvaudami edukacijoje „Apyrankės iš odos“ pasigamino sau papuošalą.

7a

Šiandien mokykloje vyko pirmoji ugdomojo projekto „Aš- europietis!“ veikla „Europa- senasis žemynas“. Susirinkę klasėje,  žiurėjome filmuką apie žmones, kurie pasakojo apie Europą, ant pirmame aukšte pakabinto Europos žemėlapio spalvotais smeigtukais žymėjome kokiose šalyse esame buvę. Vėliau ėjome į Chaimo Frenkelio vilą. Ten sužinojome apie senovės laikų madas, higieną, šukuosenas ir tradicijas. Taip pat sužinojome,  kas viloje gyveno ir kokia buvo to meto kultūra. Matėme gražius kambarius, indus, papuošalus. Susipažinome su turtingų ir kultūringų žmonių gyvenimu. Grįžus iš vilos,   piešėme projekto logotipą, pildėme užduočių ir refleksijos lapus.

7b

Rugsėjo 25 d. vyko UP „Aš – europietis“ I tema ,,Senasis žemynas – Europa“. Tik susirinkę į klases mokiniai žiūrėjo laidos ,,Klausimėlis“ įrašą apie Europą. Linksmai pasijuokėme iš laidos dalyvių atsakymų apie Europos kilmę, geografinę padėti, istoriją, tačiau iš profesoriaus komentarų  daug sužinojome apie apie šį žemyną. Vėliau su klasės draugais dalijomės įspūdžiais apie tas Europos šalis, kuriose esame jau patys buvę. Labai patiko paskutinė UP dalis, kada su klase vykome į edukacinį užsiėmimą „Dvaro istorijos. Dvaro mada ir gyvensena“ . Jos metu muziejaus darbuotoja nusikėlė į provincijos dvarą, įdomiai papasakojo apie Lietuvos dvaro kasdienybę ir prabangą. Edukacijos metu  buvo analizuojami vaikų ir suaugusiųjų portretai, kalbama apie aprangą ir aksesuarus skirtingais laikotarpiais. Susipažįstama su Europos ir Lietuvos kostiumo raida, intriguojančiomis XVIII a. flirto paslaptimis, nebylia vėduoklės kalba. Muziejaus  darbuotoja pasiūlė pasimokyti įmantrių, daug fantazijos reikalaujančių kaklaskarės rišimo būdų, mokė stalo etiketo. Diena buvo įdomi, visiems 7b klasės mokiniams labai patiko.

7c

Spalio 25d. buvo pirmoji ugdomojo projekto ,,AŠ-EUROPIETIS“ diena. Žiūrėjome ,,Klausimėlio“ laidą ir sužinojome,  kiek žmonės žino apie Europą. Atlikinėjome užduotis, taip pat dalinomės įspūdžiais su klasės draugais iš mūsų lankytų vietų Europoje. Pažymėjome lankytas vietas žemėlapyje, o po to ėjome į Chaimo Frenkelio vilą, kur sužinojome apie viduramžių ponias ir ponus, jų elgseną, išvaizdą ir manieras.

8a

Rugsėjo 25 dieną dalyvavome ir vykdėme UP pirmosios temos – „Europa –  senasis žemynas“ veiklas. Prieš išvykstant į Šiaulių Povilo Višinskio viešąją biblioteką, klasėje žiūrėjome filmuką, ką žmonės žino apie žemyną – Europą. Iš filmuko reikėjo išrinkti teisingus ir neteisingus faktus ir juos surašyti į lapus, kuriuos mums išdalino klasės auklėtoja. Taip pat lapelyje reikėjo parašyti dvi šalis, kuriose esame buvę ir parašyti jų skirtumus bei panašumus. Po to gavę smeigtuką – ,,vėliavėlę“ turėjome jį įsmeigti į šalį,  kurioje buvome apsilankę. Nuvykę į biblioteką išklausėme darbuotojos pranešimą apie programėlę ,,Epaveldas“. Šioje programėlėje galima susirasti norimą knygą ar bet kurių metų laikraštį. Po pranešimo žaidėme komandinį žaidimą. Jo tikslas, kad visi mokiniai išsakytų savo nuomonę, o paskui iš keletos nuomonių rastų vieną bendrą ir galėtų pateikti savo atsakymą. Mums šios veiklos labai patiko, todėl nekantraudami laukiame kitų projekto temų.

8b

8b klasės mokiniai žiūrėdami nuotaikingą filmuką apie Europą, ieškojo tiesą atitinkančių faktų, grupelėse aptarė įdomius naujus faktus apie Europos geografiją, politiką, istoriją, meną. Po veiklų klasėje, mokiniai lankėsi Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje, kur žiūrėjo filmą apie Šiaulius, jų istoriją. Mokiniai karštai diskutavo, kiek europietiški yra Šiauliai, kokie požymiai tai byloja.

8c

Mūsų klasė viešėjo Chaimo Frenkelio viloje, ten mes išklausėme istorijos ,,Kaip  gimsta popierius“, apie popierių ir jo gamybą, turėjome galimybę pamatyti, kaip gaminamas popierius iš antrinių žaliavų. Mūsų klasei ši veikla labai patiko, žinoma, būtų buvę smagiau, jei būtume gavę galimybę patys pagaminti  popieriaus lapelį. Patiko filmas apie Europą, galėjome pasitikrinti savo žinias. Ateityje tikimės daugiau šitokių veiklų.

2019-11-19

Ugdomojo projekto II tema „Žymiausi Europos žmonės: kaip atrakinti sėkmę?“

UP metu mokiniai klasėse diskutavo apie sėkmę, iš įvairiausių informacinių šaltinių rinko medžiagą apie Europos asmenybes, kurios paliko ryškiausią pėdsaką mokslo, politikos ir meno srityse, sukūrė „Šlovės alėją“ iš žvaigždžių, ant kurių ir pateikė faktus apie asmenybes. Naudojosi akliesiems skirtu Brailio raštu, kuris buvo sukurtas Europoje ir tapo savotišku tolerantiškumo simboliu, sprendė kryžiažodžius. Progimnazijoje skambėjo Europos kompozitorių sukurta muzika nuo klasikos iki šiuolaikinės, kurią parinko Radio klubas. Svarbiausias UP II temos tikslas – patirti sėkmę mokantis, bendraujant ir bendradarbiaujant.
UP darbo grupė: Laima Čmilienė, Jolanta Jankauskienė, Edita Adomavičienė, Daiva Rozgaitė – Udrienė, Deividas Baranauskas, kuratorė Vestina Lapeikė

1a

UP „Aš – europietis“ II temos „Žymūs žmonės Europoje: kaip atrakinti sėkmę?“ veiklas 1a klasės mokiniai pradėjo diskusija „Kokie žmonės laikomi žymiais?“, aiškinosi, kas yra sėkmė. Naudojant IKT sužinojo apie K.Kolumbą, A.Cezarį bei H.K. Anderseną, jų nuopelnus žmonijai: atliktus žygdarbius, atradimus, parašytus kūrinius. Dirbdami grupelėse, parengė šių žymių žmonių pristatymus pagal iš anksto numatytus kriterijus.

1b, 1c

Projekto metu diskutavome apie sėkmę, iš įvairių šaltinių rinkome medžiagą apie Albertą Einšteiną, Džoaną Rouling ir  Dalią Grybauskaitę. Skaitėme tekstą Brailio raštu ir tapėme Moną Lisą.

2a, 2c

Mokiniai susipažino su rašytoja Džoana Rouling, dirbdami grupėse rinko informaciją telefonuose apie Galilėjų ir apie Gajų Julijų Cezarį. Sėkmingai atliko šių asmenybių analizę. Surinktą medžiagą pateikė ant popierinių žvaigždžių, kurias suklijavo ant kabineto durų. Ugdomąjį  procesą  paįvairino netradicinėmis užduotimis.

2b

2b klasės mokiniai bendradarbiaudami grupėse rinko medžiagą apie dailininką Pablo Pikaso, popiežių Joną Paulių II ir keliautoją bei gamtininką Čarlzą Darviną. Vaikai išsiaiškino, kokioje Europos šalyje ir kada šie žmonės gimė, kokie buvo jų pasiekimai. Vėliau antrokai patys smagiai piešė portretus Pikaso stiliumi. Vaikai įvardino, kad šių įžymių žmonių sėkmei buvo būtinas atkaklumas. Savo dienos sėkmėmis pavadino mokėjimą dirbti kartu su draugais, savarankišką informacijos radimą, drąsą piešti kitaip.

3a, 3b , 3c

Atkodavome duotų asmenybių pavardes, rinkome  informaciją apie tris įžymius žmones. Žiūrėjome pateiktis. Apibendrinę informaciją, svarbiausius faktus surašėme žvaigždžių lape. Svarstėme, kokie dalykai lėmė tų žmonių sėkmę. Nutarėme ir mes turėti tikslų ir jų atkakliai siekti, kaip tą darė mūsų nagrinėtos asmenybės. Fotografavomės prie savo žvaigždžių Šlovės alėjoje.

4a, 4b, 4c

 Ketvirtokai nagrinėjo įvairiose srityse daug pasiekusių europiečių biografijas, kūrė žvaigždžių alėją, interpretavo menininkų darbus, susipažino su Brailio raštu ir ieškojo atsakymo, kas lemia žmogaus sėkmę. Vaikai patyrė daug gerų emocijų, įgijo naujų žinių ir įgūdžių, kurie pravers siekiant savo tikslų.

5b

Lapkričio 19 d. 5b klasės mokiniai atliko ugdomojo projekto antrą temą „Žymūs žmonės Europoje“. Susiskirstę į grupes, atliko paiešką internete apie tris žymius Europos žmones: pirmąją moterį matematikę Hipatiją, italų dailininką, architektą Rafaelį bei vieną iškiliausių pasaulio valdovų Karolį Didįjį, aptarė jų sėkmės istoriją, paruošė žvaigždes. Po to, naudodami Brailio raštą, kodavo žymių Europos žmonių pavardes ir jas šifravo bei sprendė kryžiažodžius.  AUGU knygelėse rašė refleksiją apie atliktas veiklas ir įsivertino save, savo bendrąsias kompetencijas.

5c

Ugdomojo projekto diena buvo labai įdomi ir turininga. Žiūrėjome filmuką apie garsius žmones ir jų sėkmės istorijas. Išsiaiškinome, kad tik atkaklus darbas duoda norimą rezultatą. Dirbdami grupėse rinkome informaciją apie Nicolą Teslą, Mikelandželą Buanarotį, Jeanne Baret ir svarbiausiais jų gyvenimo faktais puošėme žvaigždes, kurias vėliau užkabinome ant kabineto durų. Daug įdomių dalykų sužinojome spręsdami kryžiažodžius.

6a

6a klasės mokiniai dirbdami grupėse analizavo Džeimso Kuko, Džeimso Klerko Maksvelo ir J. V. Gėtės pasiekimus. Mokiniai aiškinosi, kokios savybės lėmė šių žmonių sėkmę, kokie svarbiausi šių iškilių asmenybių pasiekimai. Klasės draugai sprendė kryžiažodžius apie žymius Europos keliautojus, sužinojo, kuo ypatingas Brailio raštas.

6b

6b klasės mokiniai su džiaugsmu pasinėrė į antrosios temos veiklas. Intensyviai ieškojo medžiagos apie žymius Europos žmones ir kūrė juos pristatančias žvaigždes, sprendė kryžiažodžius. Daugiausiai emocijų sukėlė Brailio raštas, nes teko šifruoti žodžius, užkoduotus visiškai nepažįstamu šifru.

7b

 Ugdomojo projekto II temos  ,,Žymūs žmonės Europoje: kaip atrakinti sėkmę?“  dieną mes praleidome savo kabinete. Pirmiausia susipažinome su sėkmės sąvoka, paskui diskutavome, kaip kiekvienas suprantame, kas yra sėkmė,  prisiminėme ir papasakojome sėkmingų žmonių istorijų. Supratome, kad laimės, sėkmės sąvokas kiekvienas suprantame skirtingai, bet visi esame teisūs. Tą dieną daugiau sužinojome apie Karolį Didįjį, Viktorą Hugo ir Care Jyungą. Rinkome apie šiuos sėkmingus žmones informaciją, ją pristatėme draugams, ant savo kabineto durų sukūrėme ,,Šlovės alėją“. Taip pat sprendėme kryžiažodžius, išbandėme Brailio raštą. Mums ši diena patiko, daug naujų dalykų sužinojome, buvo įdomu.

7c

Lapkričio 19 d. vyko netradicinė diena apie žymius mokslininkus, menininkus, rašytojus. Šią dieną kodavome žvaigždžių vardus, sprendėme kryžiažodžius, ieškojome informacijos apie įžymybes. Įdomu buvo kurti žvaigždę. Rinkome informaciją apie žymaus žmogaus gyvenimą, sėkmę, dekoravome žvaigždę. Mano komanda gavo Amadeo Modigliani. Dailininkas ir skulptorius, kuris buvo populiarus savo meno stiliumi. Visi bendradarbiavome. Vieni piešė, kiti ieškojo informacijos. Kai visi atlikome darbus, juos trumpai pristatėme. Visi pristatymai buvo įdomūs ir gražūs. Mes visi sužinojome apie įžymių žmonių gyvenimo istorijas, pasiekimus.

8a

Mūsų klasės didžiausia šios dienos sėkmė – šiltas mikroklimatas klasėje. Šiandien UP veiklose mes analizavome įžymių žmonių sėkmes Europoje, jas surašėme ant žvaigždžių ir pristatėme savo klasei. Žinomi žmonės darė viską, kad pasiektų savo tikslus ir žingsnis po žingsnio siekė savo sėkmės. Iš jų istorijų supratome, kad visada reikia siekti tikslo ir niekada nenuleisti rankų. Taip pasieksime savo sėkmių viršūnes. Taip pat mes bandėme atkoduoti ir užkoduoti įžymių žmonių vardus ir pavardes Brailio raštu. Dar daugiau sužinojome apie Brailio raštą, kada jis atsirado, kas jį išrado, kaip jis yra skaitomas. Sprendėme kryžiažodžius. Šios veiklos buvo labai įdomios, mes norėtume daugiau veiklų, susijusių su Brailio raštu.

8b

Ugdomojo projekto dieną nagrinėjome temą ,,Žymūs žmonės Europoje: kaip atrakinti sėkmę?“. Veiklų metu diskutavome, kas yra sėkmė mūsų gyvenime, kaip jos pasiekti, rinkome informaciją apie žymius europiečius: Z.Froidą, U. Eko ir V. Čerčilį. Domėjomės, kuo jie buvo sėkmingi, kas jiems padėjo atrakinti sėkmę. Susipažinome su Brailio raštu: pabandėme užkoduoti žymių Europos žmonių asmenybes. Sprendėme kryžiažodžius apie Europos keliautojus, menininkus, kultūros, istorijos bei politikos atstovus. Smagiai praleidome dieną bendradarbiaudami ir padėdami vienas kitam.

8c

Šio projekto veiklos buvo gana įdomios ir neįprastos. Pirmiausia susipažinome su ,,sėkmės“ sąvoka ir išsiaiškinome, kaip ji susijusi su būsimais darbais. Susiskirstę į grupes, atlikome įvairias užduotis: ieškojome reikiamos informacijos apie 3 įžymybes (pagal ,,Asmenybės analizės planą“), piešėme, kūrėme  ,,Šlovės alėją“ ant savo kabineto durų iš 3 žvaigždžių, sprendėme kryžiažodžius, žaidėme. Patiko dirbti grupėse, nes visi klasės mokiniai labai atsakingai įsijungė į veiklas. Buvo smagu gilintis į naujus dalykus (išbandėme Brailio raštą), bendrauti ir bendradarbiauti, kūrybiškai pritaikyti turimą patirtį/žinias naujose situacijoje.

2020-02-14

„Aš – europietis“ III tema „Europos paveldas“

1a

UP „Mes – europiečiai“ III temos „Europos paveldas“ veiklas 1a klasės mokiniai pradėjo klasėje. Pirmiausia išsiaiškino, ką reiškia žodis „paveldas“ ir susipažino su objektais, apie kuriuos turėjo surinkti informaciją. Tada keliavo į Jaunųjų gamtininkų centrą, kur, susiskirstę į grupes, pasidalinę pareigomis, rinko informaciją apie Vilniaus istorinį centrą, Vilniaus katedrą, Šv. Onos bažnyčią, Šv. Petro ir Povilo bažnyčią bei Pažaislio vienuolyną. Baigus darbą, kiekviena grupė parengė stendą ir pristatė jį klasės draugams. Buvo smagu dirbti drauge.

1b

Mokinukai,  palikę mokyklinius suolus,  išvyko į JGC. Ten vykdė ugdomojo proceso  ,,Aš esu europietis”  III temą ,,Europos paveldas”. Mokiniai, naudodamiesi Lietuvos žemėlapiu, kompiuteriu, mob. telefonu, grupelėse rinko medžiagą ir savo ranka užrašė apie Kauno, Biržų ir Gedimino pilis bei Kryžių kalną. Nepamiršo ir Šiaulių garbės piliečio, Šiaulių komandos vyr. trenerio A. Sireikos.

2a

Mokiniai projektą pradėjo valandėle apie Lietuvą, išskyrė  savo nurodytus objektus ( Gedimino pilį, Vilnių, Kryžių kalną, Šiaulių Petro ir Povilo Katedrą, Trakus). Mokiniai susipažino su vietovėmis žiūrėdami trumpametražinius filmukus, aptarė, ką naujo sužinojo. Toliau keliavo į Ch. Frenkelio vilą, kur atliko praktines veiklas. Po veiklos susipažino su ekspozicijomis, kurias parodė gidė. Klasėje atliko refleksiją ir užbaigė darbą.

2c

Mokiniai pirmos pamokos metu susipažino su UP veikla. Mokiniai susiskirstė į grupes, ieškojo medžiagos internete. Kartu aptarė, atrinko rastą informaciją. Pasiėmę reikiamas priemones bei turimą informaciją, keliavo į Ch.Frenkelio vilą, kur grupėse gamino plakatus. Po atlikto kūrybinio darbo, mokiniai turėjo ekskursiją po Ch.Frenkelio vilą. Veiklą užbaigė draugystės apyrankės pynimu.

3a

Mokiniai rinko medžiagą apie Lenkiją ir 5 jos objektus: Punską, Zamostės senamiestį, Mozūrijos ežeryną, Zakopanę, Vroclavą. Pirmiausia mokiniai, naudodamiesi žemėlapiais, Google Maps, sudarė kelionės maršrutus nuo Šiaulių iki minėtų istorinių – kultūrinių objektų. Po to sukūrė kiekvieno objekto vizitinę kortelę. Vaikai dirbo grupėmis. Surinktą medžiagą patalpino savo darbo lapuose. Vėliau žiniomis pasidalino su klasės draugais.

3b

3b klasės mokiniai rinko medžiagą apie Lenkiją ir 5 jos objektus: Varšuvos senamiestį, Koperniko mokslo centrą, Torunės senamiestį ir Universitetą, Veličkos druskos kasyklas bei Varšuvos Karališkąją pilį. Pirmiausia mokiniai, naudodamiesi žemėlapiais, Google Maps, sudarė kelionės maršrutus nuo Šiaulių iki minėtų istorinių – kultūrinių objektų. Po to sukūrė kiekvieno objekto vizitinę kortelę. Įdomu buvo rinkti medžiagą ir apie pačią kaimyninę valstybę: paminėti sostinę, pasidomėti, kokia Lenkijos vėliava, herbas, kiek Lenkija turi tarmių, koks šios valstybės žmonių tautinis kostiumas. Taip jau sutapo, kad praeitame šio projekto darbe mokiniai rinko medžiagą apie Koperniką. Šį kartą taip pat buvo minimas Koperniko mokslo centras. Tai dar labiau sustiprino vaikų žinias, supratimą apie šio žymaus žmogaus darbus, jų svarbą žmonijai. Vaikai dirbo grupėmis. Surinktą medžiagą patalpino savo darbo lapuose. Vėliau žiniomis pasidalino su klasės draugais.

3c

3c klasės mokiniai Šiaulių dailės galerijoje kūrė Lenkijos vizitinę kortelę. Grupelėse ieškojo įdomesnių faktų apie didingąją Marienburgo pilį, Krokuvos šv. Marijos baziliką, Vavelio pilį, Augustavo kanalą bei Belovežo girios nacionalinį parką. Surinkta informacija buvo užrašyta – nupiešta ant Lenkijos kontūrinio žemėlapio.

4a, 4b, 4c

Ugdomojo projekto ,,Aš – europietis“ III temos ,,Europos paveldas“ veiklą 4a, 4b ir 4c  klasių  mokiniai vykdė Šiaulių Fotografijos muziejuje. Ketvirtokai trumpai susipažino su muziejaus istorija, apžiūrėjo menininko Artūro Morozovo parodą. Pasiskirstę grupelėmis ir dirbdami muziejaus erdvėse, kūrė plakatus apie paskirtus Lenkijos valstybės objektus, surinko informaciją apie šalį, apskaičiavo atstumą nuo Šiaulių iki Lenkijos ir išsiaiškino, kokius miestus galėtų aplankyti keliaujant šiuo maršrutu. Kiekviena grupė pristatė savo darbus.

5a, 5b

5a ir 5b klasės mokiniai pirmą pamoką skyrė Italijos respublikos paveldui: didžiųjų miestų,  žymių vietovių, italų tradicijų ir žymių žmonių aptarimui. Pirmiausia mokiniai,  suskirstę į grupes, aptarė savo grupei skirtas užduotis. Po to abi klasės draugiškai išėjo į Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešąją biblioteką, kur visi penktokai  atliko savo grupei skirtas užduotis. Darbinga nuotaika , kūrybiškumas, bendradarbiavimas vyravo visą laiką. Mokiniai sėkmingai paruošė plakatus, nufilmavo vaizdo klipus, rašė refleksiją, dalinosi įspūdžiais iš kelionių, pildė AUGU knygeles. Atlikę užduotis  su džiaugsmu mokiniai grįžo į mokyklą.

5c

Mūsų  klasė keliavo po Italijos miestus. Turėjome surasti ir surinkti informaciją apie priskirtą miestą arba objektą, susipažinti su vėliava, herbu, išsiaiškinti, kiek kilometrų reikėtų nuvažiuoti,  kiek prireiks degalų, kokius miestus pravažiuosime. Mums padėjo matematikos mokytoja ir mūsų auklėtoja. Vaikai naudojosi telefonais, kad surastų informaciją. Visiems sekėsi gerai. Kiekviena grupė atlikusi darbą jį pristatė klasės draugams. Mokiniams ši veikla labai patiko.

6a

6 klasės mokiniai UP dieną lankėsi Šiaulių universiteto bibliotekoje. Mokiniai susipažino su bibliotekos istorija, funkcijomis, išskirtinėmis knygomis. Taip pat šeštokai analizavo vienus svarbiausių gamtinių ir kultūrinių objektų, kai kurie iš jų įtraukti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Mokiniai suplanavo maršrutą, apskaičiavo kuro sąnaudas, biudžetą, kuris būtų reikalingas siekiant aplankyti vieną iš pasirinktų objektų. Taip pat mokiniai lietuvių ir anglų kalbomis sukūrė vaizdo, kuriuose pristatė darbo rezultatus. Atlikdami ugdomojo projekto veiklas, šeštokai patobulino bendrąsias kompetencijas.

6b

6b klasės mokiniai žavėjosi Šiaulių universiteto bibliotekos didžiausia ir mažiausia knygomis, pinigų ekspozicija ir monetų kambariu. Susiskirstę į grupes šeštokai kūrė maršrutus iki garsiausių Ispanijos objektų ir kūrė vaizdo reportažus.

7c

Vasario 14 d. buvo netradicinė diena. Tikslas buvo išmokti daugiau apie Europą, sužinoti apie Portugaliją ir jos objektus. Klasė pasidalino į penkias grupeles ir pasirinko po objektą. Užduotis buvo ant A3 formato lapo pažymėti kelionę nuo Lietuvos iki Portugalijos automobiliu, nurodyti miestus, kuriuos pravažiuos, kiek laiko truks kelionė, kiek reikės dyzelino, kiek kainuos kelionė. Reikėjo rasti informaciją apie Penos rūmus, apie įžymų žmogų, patiekalus, madą, tautas. Padarius darbą reikėjo nufilmuoti lietuvišką ir anglišką vaizdo įrašus. Šias užduotis atliko Stasio Šalkauskio gimnazijoje. Atvykę į S. Šalkauskio gimnaziją ,grupėmis atliko keletą užduočių. Viena iš jų buvo atskirti valstybes, kurios priklauso Europos sąjungai ir kurios ne. Vėliau, gavę užduočių lapus, ieškojo informacijos apie Portugalijoje esančius objektus ir nufilmavo trumpą to objekto reklamą.

8a

Saulėtą rytą 8a klasė keliavo į menų mokyklą. Joje darė pristatymus apie šalis, kurios dalyvauja Erasmus+ projekte. Darė pristatymus apie Airiją, apie įžymias vietas šioje šalyje. Visi pristatymus ant lapų padarė labai skirtingus. Vieni mokiniai juos darė angliškai, kiti lietuviškai. Šioje veikloje patobulino savo bendravimo ir bendradarbiavimo grupėje įgūdžius bei savo kūrybinius gebėjimus. Vėliau filmavo reklamas apie šias lankomas vietas. Mokiniai, kurie pristatymus darė ant lapų, rašė angliškai reklamas, taip pat filmavo kalbėdami angliškai. Kurdami reklamas patobulino savo viešojo kalbėjimo įgūdžius.

8b

8b klasės mokiniai UP dieną lankėsi Šiaulių menų mokykloje. Po trumpos ekskursijos po mokyklą, mokiniai susiskirstė grupelėmis ir nagrinėjo skirtingus Airijos istorinius – kultūrinius (paveldo) objektus. Mokiniai sudarė kelionės maršrutus nuo Šiaulių iki jiems paskirtų objektų Airijoje, numatė valstybes ir miestus, per kuriuos reikia vykti, paskaičiavo atstumą iki objektų bei kuro sąnaudas, keliaujant automobiliu. Taip pat mokiniai kūrė istorinio – kultūrinio objekto vizitinę kortelę: rinko informaciją apie gautą objektą, žmones, kurie susiję su tuo objektu ar vietove, pasitelkė savo asmeninę kelionių patirtį. Veiklų kulminacija tapo objekto vaizdo  pristatymo filmavimas.

8c

Susipažinę su būsimomis veiklomis, mokiniai išėjo iš mokyklos.  Darbas vyko menų mokyklos erdvėse. Šios mokyklos atstovė papasakojo apie menų mokykloje veikiančius būrelius, pakvietė pradėti darbą. Mokiniai turėjo sukurti Airijos paveldo vizitinę kortelę ir vaizdo reklamą (lietuvių/anglų kalba). Susiskirstę į grupes vykdė duotas užduotis: sudarė kelionės maršrutą nuo Šiaulių iki objekto, nurodė valstybes, per kurias keliavo (jų pagrindinius miestus). Kūrė Airijos vizitinę kortelę (piešė vėliavą, tautinį kostiumą, sostinę, išskyrė pagrindinius, populiariausius patiekalus). Daug informacijos rado internete apie įžymius Airijos žmones, kas buvo susiję su tilto statyba, dirbo arba mokėsi koledže. Patiko dirbti grupėje, kurti pristatymus, ieškoti informacijos.

2020-05-14

„Aš – europietis“ IV tema „?“

NEĮGALIESIEMS