I tema „Atrandu. Gamtos mokslų laboratorijoje“

2016-09-29

Ugdomasis projektas „Augu ir tyrinėju“

1 tema „Atrandu. Gamtos mokslų laboratorijoje“

Priešmokyklinės ugdymo grupės vaikai  mokyklos kieme mokėsi atpažinti medžius. Padidinamuoju stiklu tyrinėjo medžių lapus, jų spalvas, dydį, raštus. Grįžę į grupę stebėjimo lape surašė atpažintus  medžius, augančius  mokyklos teritorijoje. Iš parsineštų lapų pasigamino knygelę „ Aš pažįstu medžių lapus“ ir  po gražų darbelį.

Pirmų klasių mokiniai ugdomojo projekto  veiklas pradėjo nuo filmuko apie medžius stebėjimo ir aptarimo. Mokyklos kieme, dirbdami grupelėse, atliko tiriamąją veiklą. Jos metu mokėsi  atpažinti pagrindines medžių dalis, skirti, grupuoti ir įvardyti  medžių lapus, vaisius. Visos suplanuotos veiklos skatino pirmokėlius kuo artimiau pažinti gamtą,  ugdytis įvairius gebėjimus.

Ugdomojo projekto veiklas antrokai pradėjo dirvožemio tyrimu. Mokiniai atsinešė daržo žemės ir, atlikę bandymą, aiškinosi, kokia žemė tinkamiausia augalams augti, lygino mėginius tarpusavyje. Tada keliavo į Salduvės parką, kur stebėjo artimiausioje aplinkoje augančius medžius, mokėsi juos atpažinti bei darė pasirinktų medžių žievės atspaudus. Grįžę į mokyklą, surengė parodėlę, apibendrino gautus rezultatus, padarė išvadas.

Trečiokai  veiklas pradėjo klasėse pakartodami Lietuvoje augančių medžių rūšis. Vėliau keliavo į Salduvės parką ir aiškinosi, kokie medžiai čia auga. Bendradarbiaudami ir padėdami vienas kitam, dviem būdais – pagal rievių skaičių ir pagal kamieno apimtį – mokėsi nustatyti medžio amžių. Grįžę į klasę duomenis susistemino diagramoje, darė pasirinkto medžio lapo ar šakelės atspaudą.

Talkšos ežero pakrantėje atlikdami įdomius eksperimentus ketvirtų klasių mokiniai gilinosi į fizikinius reiškinius. Atlikę eksperimentą ,,Balionas-raketa“, mokiniai sužinojo, kad varomoji jėga gali būti stipri oro srovė, kuri priverčia daiktą judėti. Antrojo eksperimento  ,,Prisipučiantis balionas“ metu ketvirtokai išsiaiškino, kad sumaišius dvi medžiagas-sodą ir actą, susidaro dujos, kurios pripučia balioną. Mokiniams šios veiklos labai patiko – tai jie užfiksavo savo refleksijų lapuose. Daugumai mokinių patiko ir kūrybinė veiklų dalis – logotipo kūrimas.

Progimnazijos penktokai ir 6c klasės mokiniai susipažino su Kurtuvėnų regioninio parko gamtinėmis vertybėmis. Žygiavo Juodlės pažintiniu taku, kūrė augalų lapų ir kitų miško augalų kolekcijas, pažino ir rinko miško augalus, bestuburius, grybus, žaidė paukščių žaidimą.

6a klasės mokiniai tyrinėjo Prūdelio teritoriją, mokėsi apibūdinti vandens telkinį pagal gamtinius ir geografinius vertinimo kriterijus. Susipažino su šioje aplinkoje augančiais medžiais: klevu, egle, beržu, liepa, ąžuolu, gluosniu. Pagal medžio požymius mokėsi nustatyti medžio aukštį, amžių. Vartodami pagrindinius matavimo vienetus, tyrė medžio sandarą ir savybes, mokėsi apibūdinti kraštovaizdį. Atlikę veiklas mokėsi objektyviai save įsivertinti ir reflektuoti.

6b klasės mokiniai pirmąją projekto dieną praleido tyrinėdami Talkšos ežero pakrantę. Mokiniai išmoko nustatyti medžių amžių bei aukštį, susidomėję konstravo vėjo greičio matuoklį. Visi norėjo pabandyti matuoti vėjo greitį. Mokiniai surinko informaciją apie pakrantėje dominuojančius medžius. Visi  ieškojo informacijos  apie ežero kilmę. Labiausiai vaikams patiko kurti nuotraukų albumą. Džiaugiamės puikia ir naudinga diena.

7a klasės mokiniai lankėsi Šiaulių universiteto technologijos, fizinių ir biomedicinos mokslų fakultete. Mokiniai susipažino su šio fakulteto mokslininkų atliekamais tyrimais, kurie  apima įvairias sritis: aplinkosaugą ir aplinkotyrą, efektyvaus elektros naudojimo technologijas, elektros sistemų galios elektroniką, kompiuterinę regą, vėjo ir vandenilio energetiką, informacines technologijas. Mokiniai atliko dirvožemio tyrimus, susipažino su dirvožemio rūšimis.

7b  klasės mokiniai gamtos tyrimo užduotis atliko prie Rėkyvos ežero. Jie stebėjo medžius, įvairiais būdais matavo medžių amžių ir aukštį, nustatė vėjo greitį įvairiose Rėkyvos pakrantės vietose, atliko ežero tyrimus ir aprašė kraštovaizdį. Pabaigoje mokiniai pasidalino įspūdžiais, pristatė draugams savo grupių gautus rezultatus ir pasidžiaugė, kad tirti aplinką yra smagu bei naudinga. Atlikę užduotis, įsivertinę savo darbą, mokiniai dainuodami patraukė namo.

Progimnazijos 8-okai pirmąją projekto dieną praleido Šiaulių universiteto Botanikos sode. Mokinius pasitiko Botanikos sodo direktorius dr. Martynas Kazlauskas, kuris trumpai pristatė Botanikos sodo istoriją, kalbėjo apie sodo funkcijas, paskirtį, trumpai aptarė augalų auginimo ypatumus. Vėliau mokiniai įsitraukė į aktyviąsias veiklas: žaidė žaidimą ,,Augalų detektyvas“, kurio metu dirbdami grupėse ieškojo augalų ir mokėsi  lotyniškų jų pavadinimų, turėjo galimybę pasijusti tikrais botanikais, atliekančiais augalų paplitimo tyrimą.

Atnaujinta: 2024-11-20
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.55 – 15.40