2016-11-28
Ugdomasis projektas „Augu ir tyrinėju“
2 tema „Tyrinėju. Technologijų pasaulyje“
Visi pirmųjų klasių mokiniai ugdomojo projekto 2 temos veiklas vykdė ŠAM Edukacijos centre. Čia pirmokėliai susipažino su tradiciniais keramikos ir pynimo amatais, molio savybėmis, lipdymo ir pynimo technika. Išklausę įdomaus lektorės pasakojimo apie senovės amatus, mokėsi lipdyti ir pinti. Gamindami puodynę iš molio ir pindami žaisliuką iš vytelių, vaikai ugdėsi kūrybiškumą, mokėsi bendrauti neįprastoje aplinkoje. Grįžę į mokyklą pirmokėliai pasidalino įspūdžiais ir gerąja darbo patirtimi, atliko veiklų analizę.
Priešmokyklinės ugdymo grupės vaikai ir antrokai ugdomojo projekto veiklą pradėjo filmuko apie molį peržiūra. Susipažino su molio savybėmis, jo lipdymo technika. Po to vyko užsiėmimas „Molio dirbtuvėlės“, kurį organizavo Moksleivių namų taikomosios dailės būrelio mokytoja metodininkė Laima Andriuškevičienė. Mokiniai iš specialaus molio gamino įvairiausius dirbinius.
Trečiokai lankėsi Šiaulių jaunųjų technikų centre. Jie susipažino su šio centro būreliais, jų narių sukurtais darbais. Mokiniai patys išbandė jėgas elektros variklio varomų modelių autotrasoje, skraidino lėktuvėlius į taikinius, konstravo iš Lego kaladėlių, domėjosi medžio apdirbimo, senųjų amatų technologijomis, elektros, radiotechnikos, fotografijos prietaisais, žavėjosi Lego robotų galimybėmis.
Ketvirtokai ugdomojo projekto veiklas atliko Šiaulių dailės galerijoje. Grafikos dirbtuvėse susipažinę su grafinio atvaizdo bei atspaudo išgavimo būdais mokiniai pasidarė atspaudus. Po to kūrybinis procesas persikėlė į jogos ir meno užsiėmimą. Jo metu vaikai buvo drąsinami išbandyti įvairias jogos technikas ir jas pritaikyti kūrybos procese. Edukacijos pabaigoje ketvirtokai nusipiešė ir pasigamino sau po ženkliuką.
Penktų klasių mokiniai lankėsi ŠPRC Mechanikos skyriuje.
5a klasės mokiniai susipažino su automobilių mechaniko profesija. Klasės berniukai mokėsi surasti variklio, važiuoklės gedimus, nustatyti gedimų priežastis ir jas šalinti, naudotis matavimo ir kontrolinėmis diagnostikos priemonėmis, darbo įrankiais ir įranga. Vaikams profesinio veiklinimo užsiėmimai labai patiko, atsirado norinčių ateityje įgyti automobilių mechaniko profesiją.
Klasės mergaitės susipažino su automobilių elektromechaniko profesija. Atidžiai klausėsi ir stebėjo, kaip surandami elektros įrengimų ir variklių maitinimo sistemų gedimai, kaip yra nustatomos gedimų priežastys ir kaip jos šalinamos. Turėjo galimybę prietaisų pagalba pačios kelti automobilį ir jo variklį. Vaikams buvo smagu sėdėti pačių Profesinio rengimo centro mokinių sukonstruotoje mašinoje. Puikų įspūdį paliko ,,robotukas“, vaikus pasitikęs prie įėjimo. Jo skleidžiamas garsas ir šviesos visiems sukėlė šypseną ir pozityviai nuteikė veikloms.
5b klasės mokiniai susipažino su elektromontuotojo, suvirintojo, pastatų inžinerinės įrangos montuotojo, automechaniko ir autoelektriko bei šaltkalvio profesijomis. Mokiniai dalyvavo profesinio veiklinimo užsiėmimuose: išbandė, kaip yra ardomas automobilio variklis, virino dujomis, pjaustė metalo vamzdžius ir juos jungė specialiomis jungtimis, tikrino, kieno vamzdžiai sujungti sandariausiai. Mokiniai dirbdami porose stiprino bendradarbiavimo ir pagalbos vienas kitam įgūdžius. Murzini bei tepaluoti, bet labai laimingi, kad galėjo praktiškai išbandyti įvairius darbus, mokiniai grįžo į mokyklą.
5c klasės mokiniai susipažino su pastatų inžinerinės įrangos montuotojų darbu. Žiūrėjo video filmukus apie pavojingas situacijas, susijusias su neatsargiu elgesiu su elektra. Mokiniai susipažino su svarbiausiais elektros inžinierių prietaisais, galėjo patys išmatuoti įtampą, sužinojo, kaip nustatyti, kurioje vietoje yra nutrūkęs elektros laidas jo neišardant. Mokėsi sujungti elektros grandinę.
Šeštokai lankėsi Šiaulių profesinio rengimo centro Technologijų skyriuje, kur susipažino su centro veikla ir net pabandė atlikti kai kuriuos darbus. Labai didelį įspūdį mokiniams paliko „Komiksų kūrimo“ užduotis. Šiaulių profesinio rengimo centro dėstytoja supažindino mokinius su kompiuterine programa, ir jie patys kūrė savo komiksą. Mokiniai džiaugėsi gavę pagyrimus, kad kai kurių sukurti darbai buvo gana aukšto lygio. Daugelis mergaičių dalyvavo siuvimo grupėje. Čia jos kūrė, siuvo savo darbelį. Dėstytoja pamokė vaikus ir įvairių darbo su oda technikų, pademonstravo, kokie puošnūs gali būti odos dirbiniai. Odos gaminių darbelius darę mokiniai pasigamino sau po odinę apyrankę. Vaikams patiko padirbėti ir baldų rekonstravimo grupėje. Čia jie galėjo patys atlikti kai kuriuos darbus, sužinojo baldų gamybos pagrindus. Visų darbo grupių dėstytojai pristatė mokiniams Šiaulių profesinio rengimo centrą, paaiškino mokymosi galimybes bei privalumus.
7a klasės mokiniai lankėsi Šiaulių profesinio rengimo centro Statybos skyriuje, kur rengiami kvalifikuoti statybos srities darbininkai: dažytojai-meninės apdailos meistrai, mūrininkai, betonuotojai, dailidės, staliai ir apdailininkai.
7b klasės mokiniai viešėjo Šiaulių universiteto technologijos, fizinių ir biomedicinos mokslų fakultete. Mokiniai apsilankė šio fakulteto laboratorijose, kuriose studentai atlieka įvairius tyrimus, susipažino su dirvožemio rūšimis, efektyvaus elektros naudojimo technologijomis, elektros sistemų galios elektronika ir t.t. Po to atliko temos „Tyrinėju. Technologijų pasaulyje“ užduotis: kūrė judantį filmuką, statė bokštą. Atlikę veiklas save įsivertino ir reflektavo.
8-ų klasių mokiniai su įvairiomis technologijomis susipažino pravėrę Šiaulių profesinio rengimo centro Buitinių paslaugų skyriaus duris. Čia juos svetingai pasitiko profesijos mokytoja Asta, kuri pristatė profesinio mokymo programas. Aštuntokai turėjo galimybę apsilankyti būsimųjų fotografų, siuvėjų, sporto klubo paslaugų darbuotojų praktinio mokymo vietose. Po bendros ekskursijos Buitinių paslaugų skyriuje 8a ir 8b klasių mokiniai buvo pakviesti į praktinius užsiėmimus, kuriuose, dirbdami drauge su profesinio rengimo centro mokiniais, ,,pasimatavo“ vizualinės reklamos gamintojo, floristo ir kirpėjo specialybes.
Atnaujinta: 2024-11-20