2019-09-25
„Aš – europietis“ I tema „Senasis žemynas – Europa“
Ugdomojo projekto „Aš – europietis“ I temos „Senasis žemynas – Europa“ veiklos
Salduviečiai senąjį žemyną – Europą nagrinėjo įvairiomis formomis: klausėsi žmonių nuomonių apie Europą, ieškojo Europos ženklų įvairiuose informacijos šaltiniuose, vyko į edukacijas, žymėjo savo viešnagių Europoje žemėlapį, kūrė konkursui UP logotipą.
Džiaugiamės mokinių ir klasės auklėtojų išradingumu, neformaliojo ugdymo organizatorės Vestinos Lapeikienės pagalba bei visiems dėkojame už puikias Europos ženklų paieškas!
UP darbo grupė – Laima Čmilienė, Audronė Sindriūnienė, Jolanta Jankauskienė, Edita Adomavičienė, Daiva Rozgaitė – Udrienė,
Deividas Baranauskas
1a
UP „Aš – europietis“ I temos „Europa – senasis žemynas“veiklas 1a klasės mokinukai pradėjo viktorina apie žinomiausias Europos valstybes. Smagu buvo sužinoti, kaip žmonės sveikinasi šiose šalyse, kokios žymiausios ir lankomiausios jose vietos. Ypač visiems patiko „Rūtos“ Šokolado muziejuje, nes bilietas į muziejų buvo labai skanus. Dabar visi žinosime šokolado istoriją, ir kaip jis atkeliavo į Europą.
1b
1b klasėje rytas prasidėjo nuo filmuko apie Europą žiūrėjimu. Po filmo aptarimo, kiekvienas mokinys spalvino vėliavas. Surengėme nuspalvintų Europos vėliavų parodėlę. Edukacinis užsiėmimas vyko UAB ,,Rūta“ Šokolado muziejuje. Mokiniai susipažino su šokolado atsiradimo istorija, sužinojo, kaip šokoladą gamino majai ir actekai, kaip šokoladas ir jo vartojimo tradicijos keitėsi bėgant amžiams. Žiūrėjo filmuką apie šokolado gamybą.
1c
1c klasės mokiniai lankėsi Šiaulių jaunųjų gamtininkų centre. Vyko edukacinis užsiėmimas,, Kaip prižiūrėti savo augintinį“.
2a
2a klasės mokiniai lankėsi Stasio Gliaudžio gamtos muziejuje. Šioje edukacinėje pamokoje susipažino su gyvūnijos sistema ir jos įvairove. Grįžę susipažino su Europos Sąjunga, žiūrėjo filmuką ,,ES šalys“, piešė šalių vėliavas, atsakinėjo į viktorinos klausimus ,,Kiek žinai apie ES“, atliko refleksiją.
2b
2 b klasės mokiniai aiškinosi, kokioje planetoje, kokiame žemyne, kokioje šalyje gyvena. Ieškojo jų gaublyje ir žemėlapyje. Aiškinosi, kodėl Europa vadinama senuoju žemynu. Skaičiavo, kiek šalių čia yra šiuo metu, prisiminė kokiose patys lankėsi, bei spalvino jų vėliavas.
2c
2c klasės mokiniai susipažino su Europos valstybėmis. Susiskirstę į grupes po 5, atliko projektą ,,Europos valstybių vėliavos“. Žymėjo žemėlapyje aplankytas Europos šalis. Vėliau mokiniai aplankė gamtininkų centrą, kur susipažino su gyvūnais, atkeliavusiais iš kitų Europos šalių.
3a, 3c
Ugdomojo projekto ,,Aš – europietis“ I temos ,,Senasis žemynas – Europa“ veiklą 3a,3c klasių mokiniai pradėjo Šiaulių geležinkelio muziejuje. Sužinojo apie Lietuvos geležinkelio istoriją siekiančią 150 metų, pamatė senuosius garvežius bei kitą techniką, naudojamą geležinkelio stotyse. Sugrįžę į klasę kalbėjo apie senąjį žemyną – Europą, susiskirstę komandomis atliko užduotis, žymėjo savo viešnagių Europoje žemėlapį.
3b
3b klasės mokiniai ugdomojo projekto dieną dalyvavo viktorinoje „Europos šalys“ (geografinė padėtis, vėliavos, sostinės, įžymios vietos). Vaikai pasakojo, kokiose Europos šalyse jie yra buvę, ką matę. Minėtas šalis vėliavėlėmis pažymėjo Europos žemyno žemėlapyje. Vėliau vykome į „Šaltinėlio bibliotekos parodą „Ką Šiauliai davė pasauliui?“. Susipažinome su Šiauliuose gimusiais įžymiais žmonėmis, jų darbais, dabartine gyvenamąja vieta. Praplėtėme akiratį, sužinojome daug naujų dalykų.
4a, 4b, 4c
4a, 4b ir 4c klasių mokinių UP „Aš – europietis“ 1 tema „Europa – senasis žemynas“ veiklos vyko ŠU botanikos sode. Ketvirtokai, dirbdami grupėse, tapo augalų detektyvais. Mokėsi naudotis žemėlapiu, planu, surasti ir apibūdinti paskirtą Europoje augantį augalą. Mokiniai grįžo į klasę įgiję praktinių gamtamokslinių žinių bei gebėjimų, linksmai ir prasmingai praleidę laiką.
5a, 5b
Š.m. rugsėjo 25 d. penktų klasių mokiniai linksmai ir su entuziazmu atliko pirmąsias ugdomojo projekto užduotis. 5a ir 5b klasės mokiniai pirmą pamoką, peržiūrėję filmą apie Europą, rinko klaidingus faktus ir diskutuodami juos taisė. Po to abi klasės draugiškai išėjo į „Polifonijos“ koncertų salę, kur visi penktokai klausėsi choro atliekamos senovės muzikos ir pasakojimų apie Europos muziką. Po renginio „Polifonijoje“ mokiniai vėl grįžo į mokyklą, kur tęsė darbą: rinko Europos geografinius, istorinius ir kultūrinius ženklus, rašė refleksiją, dalinosi įspūdžiais iš kelionių, pildė AUGU knygeles. Atlikę užduotis klasėje su džiaugsmu pažymėjo aplankytas vietas Europos žemėlapyje.
5c
5 c klasės mokiniai vyko į Polifoniją, kur klausėsi choro atliekamų dainų. Dainos buvo itališkos, bet daugiausiai lietuviškos. Mums patiko paskutinė daina, kai girdėjosi gyvūnų garsai. Pėdinome iki renginio nemažai žingsnių. Prieš atvykstant į Polifoniją klasėje atlikome užduotis grupėse apie Europą. Žiūrėjome laidą apie Europą. Sužinojome, kad ne visi žmonės daug žino apie ją. Po to turėjome nuspalvinti emblemą su Europa ir žemėlapyje I – ame aukšte pažymėti vietą, kur jau esame buvę. Buvo labai smagi ir įdomi diena….
6a
6a klasės mokiniai lankėsi išmaniosios mokyklos edukacijoje ,,Pablo Pikaso“ kitu kampu. Edukacijos metu mokiniai susipažino su vienu žymiausiu XX a. Europos kūrėju ir dailininku Pablo Pikaso, jo kūryba. Mokiniai dekoravo lėkštes bandydami atkartoti šio dailininko kūrybai būdingus elementus. Taip pat šeštokai žiūrėjo video reportažą, kuriame buvo tikrinamos lietuvių žinios apie Europos žemyną.
6b
6b klasės mokiniai susipažino su telefonų atsiradimo istorija buvusioje Šiaulių miesto iždinėje, kur įsikūręs unikalus Telefonijos muziejus. Mokiniai žavėjosi įspūdinga senovinių telefonų kolekcija iš viso pasaulio, susipažino su, jau išnykusia, telefonistės profesija. Daugiausiai emocijų sukėlė tradicinė raudona angliška telefono būdelė su įrengtu 1950-ųjų metų amerikietiško stiliaus telefonu, nes iš šio telefono mokiniai galėjo paskambinti savo tėvams bei klasės draugams.
6c
Rugsėjo 25 d. 6 c mokiniai dalyvavo Ugdomojo projekto „Aš europietis“ I-osios temos veiklose. Kalbėdami apie Europos šalis, kuriose yra lankęsi, šeštokai įvardijo klasės draugams labiausiai juos sužavėjusius dalykus, pavyzdžiui: mašinų gamyklą Vokietijoje, gamtos grožį Kroatijoje, miestų didybę Ispanijoje ir kt. Žiūrėdami „Klausimėlio“ laidą vaikai ieškojo klaidingų faktų apie Europą, džiaugėsi žinantys daugiau, nei laidoję filmavęsi žmonės. Kūrybiškumą ugdė spalvindami Europos žemėlapį. Labiausiai šeštokams tądien patiko išvyka į Chaimo Frenkelio vilą, kur dalyvaudami edukacijoje „Apyrankės iš odos“ pasigamino sau papuošalą.
7a
Šiandien mokykloje vyko pirmoji ugdomojo projekto „Aš- europietis!“ veikla „Europa- senasis žemynas“. Susirinkę klasėje, žiurėjome filmuką apie žmones, kurie pasakojo apie Europą, ant pirmame aukšte pakabinto Europos žemėlapio spalvotais smeigtukais žymėjome kokiose šalyse esame buvę. Vėliau ėjome į Chaimo Frenkelio vilą. Ten sužinojome apie senovės laikų madas, higieną, šukuosenas ir tradicijas. Taip pat sužinojome, kas viloje gyveno ir kokia buvo to meto kultūra. Matėme gražius kambarius, indus, papuošalus. Susipažinome su turtingų ir kultūringų žmonių gyvenimu. Grįžus iš vilos, piešėme projekto logotipą, pildėme užduočių ir refleksijos lapus.
7b
Rugsėjo 25 d. vyko UP „Aš – europietis“ I tema ,,Senasis žemynas – Europa“. Tik susirinkę į klases mokiniai žiūrėjo laidos ,,Klausimėlis“ įrašą apie Europą. Linksmai pasijuokėme iš laidos dalyvių atsakymų apie Europos kilmę, geografinę padėti, istoriją, tačiau iš profesoriaus komentarų daug sužinojome apie apie šį žemyną. Vėliau su klasės draugais dalijomės įspūdžiais apie tas Europos šalis, kuriose esame jau patys buvę. Labai patiko paskutinė UP dalis, kada su klase vykome į edukacinį užsiėmimą „Dvaro istorijos. Dvaro mada ir gyvensena“ . Jos metu muziejaus darbuotoja nusikėlė į provincijos dvarą, įdomiai papasakojo apie Lietuvos dvaro kasdienybę ir prabangą. Edukacijos metu buvo analizuojami vaikų ir suaugusiųjų portretai, kalbama apie aprangą ir aksesuarus skirtingais laikotarpiais. Susipažįstama su Europos ir Lietuvos kostiumo raida, intriguojančiomis XVIII a. flirto paslaptimis, nebylia vėduoklės kalba. Muziejaus darbuotoja pasiūlė pasimokyti įmantrių, daug fantazijos reikalaujančių kaklaskarės rišimo būdų, mokė stalo etiketo. Diena buvo įdomi, visiems 7b klasės mokiniams labai patiko.
7c
Spalio 25d. buvo pirmoji ugdomojo projekto ,,AŠ-EUROPIETIS“ diena. Žiūrėjome ,,Klausimėlio“ laidą ir sužinojome, kiek žmonės žino apie Europą. Atlikinėjome užduotis, taip pat dalinomės įspūdžiais su klasės draugais iš mūsų lankytų vietų Europoje. Pažymėjome lankytas vietas žemėlapyje, o po to ėjome į Chaimo Frenkelio vilą, kur sužinojome apie viduramžių ponias ir ponus, jų elgseną, išvaizdą ir manieras.
8a
Rugsėjo 25 dieną dalyvavome ir vykdėme UP pirmosios temos – „Europa – senasis žemynas“ veiklas. Prieš išvykstant į Šiaulių Povilo Višinskio viešąją biblioteką, klasėje žiūrėjome filmuką, ką žmonės žino apie žemyną – Europą. Iš filmuko reikėjo išrinkti teisingus ir neteisingus faktus ir juos surašyti į lapus, kuriuos mums išdalino klasės auklėtoja. Taip pat lapelyje reikėjo parašyti dvi šalis, kuriose esame buvę ir parašyti jų skirtumus bei panašumus. Po to gavę smeigtuką – ,,vėliavėlę“ turėjome jį įsmeigti į šalį, kurioje buvome apsilankę. Nuvykę į biblioteką išklausėme darbuotojos pranešimą apie programėlę ,,Epaveldas“. Šioje programėlėje galima susirasti norimą knygą ar bet kurių metų laikraštį. Po pranešimo žaidėme komandinį žaidimą. Jo tikslas, kad visi mokiniai išsakytų savo nuomonę, o paskui iš keletos nuomonių rastų vieną bendrą ir galėtų pateikti savo atsakymą. Mums šios veiklos labai patiko, todėl nekantraudami laukiame kitų projekto temų.
8b
8b klasės mokiniai žiūrėdami nuotaikingą filmuką apie Europą, ieškojo tiesą atitinkančių faktų, grupelėse aptarė įdomius naujus faktus apie Europos geografiją, politiką, istoriją, meną. Po veiklų klasėje, mokiniai lankėsi Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje, kur žiūrėjo filmą apie Šiaulius, jų istoriją. Mokiniai karštai diskutavo, kiek europietiški yra Šiauliai, kokie požymiai tai byloja.
8c
Mūsų klasė viešėjo Chaimo Frenkelio viloje, ten mes išklausėme istorijos ,,Kaip gimsta popierius“, apie popierių ir jo gamybą, turėjome galimybę pamatyti, kaip gaminamas popierius iš antrinių žaliavų. Mūsų klasei ši veikla labai patiko, žinoma, būtų buvę smagiau, jei būtume gavę galimybę patys pagaminti popieriaus lapelį. Patiko filmas apie Europą, galėjome pasitikrinti savo žinias. Ateityje tikimės daugiau šitokių veiklų.
Atnaujinta: 2024-11-20