II tema „Žymiausi Europos žmonės: kaip atrakinti sėkmę?“

2019-11-19

Ugdomojo projekto II tema „Žymiausi Europos žmonės: kaip atrakinti sėkmę?“

UP metu mokiniai klasėse diskutavo apie sėkmę, iš įvairiausių informacinių šaltinių rinko medžiagą apie Europos asmenybes, kurios paliko ryškiausią pėdsaką mokslo, politikos ir meno srityse, sukūrė „Šlovės alėją“ iš žvaigždžių, ant kurių ir pateikė faktus apie asmenybes. Naudojosi akliesiems skirtu Brailio raštu, kuris buvo sukurtas Europoje ir tapo savotišku tolerantiškumo simboliu, sprendė kryžiažodžius. Progimnazijoje skambėjo Europos kompozitorių sukurta muzika nuo klasikos iki šiuolaikinės, kurią parinko Radio klubas. Svarbiausias UP II temos tikslas – patirti sėkmę mokantis, bendraujant ir bendradarbiaujant.

UP darbo grupė: Laima Čmilienė, Jolanta Jankauskienė, Edita Adomavičienė, Daiva Rozgaitė – Udrienė, Deividas Baranauskas, kuratorė Vestina Lapeikė

 

1a

UP „Aš – europietis“ II temos „Žymūs žmonės Europoje: kaip atrakinti sėkmę?“ veiklas 1a klasės mokiniai pradėjo diskusija „Kokie žmonės laikomi žymiais?“, aiškinosi, kas yra sėkmė. Naudojant IKT sužinojo apie K.Kolumbą, A.Cezarį bei H.K. Anderseną, jų nuopelnus žmonijai: atliktus žygdarbius, atradimus, parašytus kūrinius. Dirbdami grupelėse, parengė šių žymių žmonių pristatymus pagal iš anksto numatytus kriterijus.


1b, 1c

Projekto metu diskutavome apie sėkmę, iš įvairių šaltinių rinkome medžiagą apie Albertą Einšteiną, Džoaną Rouling ir  Dalią Grybauskaitę. Skaitėme tekstą Brailio raštu ir tapėme Moną Lisą.


2a, 2c

Mokiniai susipažino su rašytoja Džoana Rouling, dirbdami grupėse rinko informaciją telefonuose apie Galilėjų ir apie Gajų Julijų Cezarį. Sėkmingai atliko šių asmenybių analizę. Surinktą medžiagą pateikė ant popierinių žvaigždžių, kurias suklijavo ant kabineto durų. Ugdomąjį  procesą  paįvairino netradicinėmis užduotimis.


2b

2b klasės mokiniai bendradarbiaudami grupėse rinko medžiagą apie dailininką Pablo Pikaso, popiežių Joną Paulių II ir keliautoją bei gamtininką Čarlzą Darviną. Vaikai išsiaiškino, kokioje Europos šalyje ir kada šie žmonės gimė, kokie buvo jų pasiekimai. Vėliau antrokai patys smagiai piešė portretus Pikaso stiliumi. Vaikai įvardino, kad šių įžymių žmonių sėkmei buvo būtinas atkaklumas. Savo dienos sėkmėmis pavadino mokėjimą dirbti kartu su draugais, savarankišką informacijos radimą, drąsą piešti kitaip.


3a, 3b , 3c

Atkodavome duotų asmenybių pavardes, rinkome  informaciją apie tris įžymius žmones. Žiūrėjome pateiktis. Apibendrinę informaciją, svarbiausius faktus surašėme žvaigždžių lape. Svarstėme, kokie dalykai lėmė tų žmonių sėkmę. Nutarėme ir mes turėti tikslų ir jų atkakliai siekti, kaip tą darė mūsų nagrinėtos asmenybės. Fotografavomės prie savo žvaigždžių Šlovės alėjoje.


4a, 4b, 4c

 Ketvirtokai nagrinėjo įvairiose srityse daug pasiekusių europiečių biografijas, kūrė žvaigždžių alėją, interpretavo menininkų darbus, susipažino su Brailio raštu ir ieškojo atsakymo, kas lemia žmogaus sėkmę. Vaikai patyrė daug gerų emocijų, įgijo naujų žinių ir įgūdžių, kurie pravers siekiant savo tikslų.


5b

Lapkričio 19 d. 5b klasės mokiniai atliko ugdomojo projekto antrą temą „Žymūs žmonės Europoje“. Susiskirstę į grupes, atliko paiešką internete apie tris žymius Europos žmones: pirmąją moterį matematikę Hipatiją, italų dailininką, architektą Rafaelį bei vieną iškiliausių pasaulio valdovų Karolį Didįjį, aptarė jų sėkmės istoriją, paruošė žvaigždes. Po to, naudodami Brailio raštą, kodavo žymių Europos žmonių pavardes ir jas šifravo bei sprendė kryžiažodžius.  AUGU knygelėse rašė refleksiją apie atliktas veiklas ir įsivertino save, savo bendrąsias kompetencijas.


5c

Ugdomojo projekto diena buvo labai įdomi ir turininga. Žiūrėjome filmuką apie garsius žmones ir jų sėkmės istorijas. Išsiaiškinome, kad tik atkaklus darbas duoda norimą rezultatą. Dirbdami grupėse rinkome informaciją apie Nicolą Teslą, Mikelandželą Buanarotį, Jeanne Baret ir svarbiausiais jų gyvenimo faktais puošėme žvaigždes, kurias vėliau užkabinome ant kabineto durų. Daug įdomių dalykų sužinojome spręsdami kryžiažodžius.


6a

6a klasės mokiniai dirbdami grupėse analizavo Džeimso Kuko, Džeimso Klerko Maksvelo ir J. V. Gėtės pasiekimus. Mokiniai aiškinosi, kokios savybės lėmė šių žmonių sėkmę, kokie svarbiausi šių iškilių asmenybių pasiekimai. Klasės draugai sprendė kryžiažodžius apie žymius Europos keliautojus, sužinojo, kuo ypatingas Brailio raštas.


6b

6b klasės mokiniai su džiaugsmu pasinėrė į antrosios temos veiklas. Intensyviai ieškojo medžiagos apie žymius Europos žmones ir kūrė juos pristatančias žvaigždes, sprendė kryžiažodžius. Daugiausiai emocijų sukėlė Brailio raštas, nes teko šifruoti žodžius, užkoduotus visiškai nepažįstamu šifru.


7b

 Ugdomojo projekto II temos  ,,Žymūs žmonės Europoje: kaip atrakinti sėkmę?“  dieną mes praleidome savo kabinete. Pirmiausia susipažinome su sėkmės sąvoka, paskui diskutavome, kaip kiekvienas suprantame, kas yra sėkmė,  prisiminėme ir papasakojome sėkmingų žmonių istorijų. Supratome, kad laimės, sėkmės sąvokas kiekvienas suprantame skirtingai, bet visi esame teisūs. Tą dieną daugiau sužinojome apie Karolį Didįjį, Viktorą Hugo ir Care Jyungą. Rinkome apie šiuos sėkmingus žmones informaciją, ją pristatėme draugams, ant savo kabineto durų sukūrėme ,,Šlovės alėją“. Taip pat sprendėme kryžiažodžius, išbandėme Brailio raštą. Mums ši diena patiko, daug naujų dalykų sužinojome, buvo įdomu.


7c

Lapkričio 19 d. vyko netradicinė diena apie žymius mokslininkus, menininkus, rašytojus. Šią dieną kodavome žvaigždžių vardus, sprendėme kryžiažodžius, ieškojome informacijos apie įžymybes. Įdomu buvo kurti žvaigždę. Rinkome informaciją apie žymaus žmogaus gyvenimą, sėkmę, dekoravome žvaigždę. Mano komanda gavo Amadeo Modigliani. Dailininkas ir skulptorius, kuris buvo populiarus savo meno stiliumi. Visi bendradarbiavome. Vieni piešė, kiti ieškojo informacijos. Kai visi atlikome darbus, juos trumpai pristatėme. Visi pristatymai buvo įdomūs ir gražūs. Mes visi sužinojome apie įžymių žmonių gyvenimo istorijas, pasiekimus.


8a

Mūsų klasės didžiausia šios dienos sėkmė – šiltas mikroklimatas klasėje. Šiandien UP veiklose mes analizavome įžymių žmonių sėkmes Europoje, jas surašėme ant žvaigždžių ir pristatėme savo klasei. Žinomi žmonės darė viską, kad pasiektų savo tikslus ir žingsnis po žingsnio siekė savo sėkmės. Iš jų istorijų supratome, kad visada reikia siekti tikslo ir niekada nenuleisti rankų. Taip pasieksime savo sėkmių viršūnes. Taip pat mes bandėme atkoduoti ir užkoduoti įžymių žmonių vardus ir pavardes Brailio raštu. Dar daugiau sužinojome apie Brailio raštą, kada jis atsirado, kas jį išrado, kaip jis yra skaitomas. Sprendėme kryžiažodžius. Šios veiklos buvo labai įdomios, mes norėtume daugiau veiklų, susijusių su Brailio raštu.


8b

Ugdomojo projekto dieną nagrinėjome temą ,,Žymūs žmonės Europoje: kaip atrakinti sėkmę?“. Veiklų metu diskutavome, kas yra sėkmė mūsų gyvenime, kaip jos pasiekti, rinkome informaciją apie žymius europiečius: Z.Froidą, U. Eko ir V. Čerčilį. Domėjomės, kuo jie buvo sėkmingi, kas jiems padėjo atrakinti sėkmę. Susipažinome su Brailio raštu: pabandėme užkoduoti žymių Europos žmonių asmenybes. Sprendėme kryžiažodžius apie Europos keliautojus, menininkus, kultūros, istorijos bei politikos atstovus. Smagiai praleidome dieną bendradarbiaudami ir padėdami vienas kitam.


8c

Šio projekto veiklos buvo gana įdomios ir neįprastos. Pirmiausia susipažinome su ,,sėkmės“ sąvoka ir išsiaiškinome, kaip ji susijusi su būsimais darbais. Susiskirstę į grupes, atlikome įvairias užduotis: ieškojome reikiamos informacijos apie 3 įžymybes (pagal ,,Asmenybės analizės planą“), piešėme, kūrėme  ,,Šlovės alėją“ ant savo kabineto durų iš 3 žvaigždžių, sprendėme kryžiažodžius, žaidėme. Patiko dirbti grupėse, nes visi klasės mokiniai labai atsakingai įsijungė į veiklas. Buvo smagu gilintis į naujus dalykus (išbandėme Brailio raštą), bendrauti ir bendradarbiauti, kūrybiškai pritaikyti turimą patirtį/žinias naujose situacijoje.

Atnaujinta: 2024-03-13
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.55 – 15.40