TŪM stažuotės Suomijoje patirtys

  • Paskelbė : Rima Valčiukienė
  • Paskelbta: 2024-04-14
  • Kategorija: TŪK

Balandžio 7–13 dienomis Šiaulių Salduvės progimnazijos tikybos mokytoja Jurgita Gridvainienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Tatjana Kukelkienė, specialioji pedagogė Rita Pakeltė ir gamtos mokslų mokytoja Rasma Turauskienė dalyvavo „English Matters“ organizuotoje stažuotėje „Structured Educational Visit to Schools and Training Seminars in Finland“ Suomijoje.Stažuotės tikslas – perimti gerąsias įtraukiojo ugdymo praktikas.

Pirmąją stažuotės dieną dalyvės pagilino žinias apie Suomijos istoriją, gamtą, kultūrą, ekonomiką ir dabartinę politinę situaciją. Bendradarbiaudamos su dalyviais iš Graikijos ir Lenkijos mokytojos išsikėlė savaitės tikslą — išmokti naujų metodų, skirtų mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, taip pat kitų kultūrų atstovų įtraukčiai didinti. Dalyvėms buvo pristatytas „Contexts4Content“ metodas, kurio pagrindas – patyriminis mokymas(is). Taikant šį metodą aktyviai mokomasi iš kasdienių patirčių, ugdomas kritinis mąstymas.

Antrąją stažuotės dieną metodą „Contexts4Content“ mokytojos išbandė praktiškai. Tyrinėdamos senąją ir naująją Helsinkio architektūrą, stebėdamos žmones, klausydamos gidės pasakojimo apie istorinius, kultūrinius, religinius sostinės ypatumus, dalyvės stengėsi kuo geriau pažinti miestą, fotografavo objektus grupės pristatymui. Vėliau stažuotojos dalyvavo Helsinkio universitete vykusiose paskaitose, kurių metu buvo išsamiai pristatyta viena iš geriausių pasaulyje laikoma Suomijos švietimo sistema.

Balandžio 9–11 dienomis mokytojos lankėsi keturiose skirtingose mokyklose, kuriose organizuojamas pradinis (1–6 kl.), pagrindinis (7–9 kl.) ir vidurinis (10-12 kl.) ugdymas. Visos mokyklos turi puikias erdves, kai kurios iš jų pritaikytos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių arba elgesio sunkumų. Mokiniams teikiama trijų lygių pagalba: bendroji, specialioji dirbant papildomai mažose grupelėse ir specialioji dirbant atskirose klasėse, kurios per kai kurias pamokas gali būti sujungtos su kitomis. Esant poreikiui, mokiniai gali naudotis garsą slopinančiomis ausinėmis, sėdėti ant balansinių pagalvėlių, ant kelių pasidėti pasunkintą sensorinį žaislą. Taip pat, atsižvelgiant į mokyklų multikultūriškumą, veikia paruošiamosios klasės, kur mokiniai mokosi suomių kalbos, kad vėliau galėtų mokytis bendrose klasėse. 

Intensyvios stažuotės metu dalyvės ne tik teoriškai ir praktiškai susipažino su Suomijos švietimo sistema, išbandė „Contexts4Content“ metodą, bet ir ugdėsi komunikavimo kompetenciją bendradarbiaudamos su kolegomis iš užsienio, kultūrinę kompeteciją, lankydamosi Porvoo mieste, į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą įtrauktoje gyvenamoje jūrų tvirtovėje Suomenlinna, ilgamečio Suomijos prezidento Urho Kekkone rezidencijoje Tamminiemi.

Projektą finansuoja Europos Sąjunga NextGenerationEU.

#Tūkstantmečio mokyklos

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas